تبلیغات
قیمت گذاری و استراتژی های قیمت گذاری - مدیریت قیمت و قیمت گذاری اصول و فنون وروش های قیمت گذاری
 
قیمت گذاری و استراتژی های قیمت گذاری
قیمت را باید فهمید نه اینکه پرداخت یا دریافت کرد
درباره وبلاگ


گروه متخصصان مشاوره تحقیق آموزش و اجرای gmas.
khooyeh.com
gmas.ir


علی خویه
مدرس دانشگاه، سخنران، مشاور، محقق و مجری سیستم ها و برنامه های مدیریت، بازاریابی، ارتباطات، تبلیغات، برند، خلاقیت تجارت و فروش - بیش از 16سال تجربه اجرایی، مولف و مترجم 12کتاب مرجع کاربردی و تخصصی،عضو انجمن های ملی و بین المللی، مشاورو مجری بیش از 200 پروژه در حوزه مدیریت، بازاریابی، فروش، تبلیغات، برند،عضو انجمن های ملی و بین المللی، مدرس MBA , DBA ارتباطات و روابط عمومی در سراسر کشور، مشاور و مدرس بیش از صدها کارخانه در سراسر خاورمیانه، ارایه بیش از 650000 نفر ساعت دوره ها و کارگاه های آموزشی و کاربردی و اجرایی به سازمانها شرکت ها و موسسات ملی و بین المللی، همکاری های مختلف اجرایی و تخصصی با برندهای معتبر و مشهور بین المللی، ارایه بیش از 100 ها عنوان مقاله تخصصی، سخنرانی در بیش از صد سمینار مختلف، سخنران برتر ده ها سمینار، مشاور ارشد مدیران عامل برندهای معتبر ملی و بین المللی، مهمان و کارشناس برخی از برنامه های صدا و سیما، عضو هیات تحریریه نشریات مختلف و .......
تماس با ما:

khooyeh@gmail.com

fahimeh.ahmady@yahoo.com

09372991608

09122991608

ارایه بیش از 5000 ساعت مشاوره تخصصی به سازمان ها و برندهای معتبر، اجرای بیش از صدها پروژه تحقیقات بازار، برندسازی، رفتار مصرف کننده، کلوپ مشتریان، CRM، مهندسی فروش و بازاریابی، کمپین تبلیغات، برنامه های ارتباطات بازاریابی IMCو روابط عمومی، دپارتمان بازاریابی و فروش، فروشگاه، مدیریت پخش و توزیع، فروش مویرگی، هدفگذاری، تقسیم بازار، راه اندازی دپارتمان فروش وبازاریابی، استقرار سیستم توزیع و فروش مویرگی، راه اندازی فروشگاه زنجیره ای، چیدمان فروش، کلینیک بازاریابی، برنامه بازاریابی و ....

مشاوره فروش، مشاوره و اجرای راهکارهای افزایش فروش، مشاوره و اجرای مهندسی فروش، تشکیل دپارتمان فروش و بازاریابی، اجرای پروژه های مهندسی فروش، راه اندازی و استقرار فروش و بازاریابی مویرگی، راه اندازی و استقرار فروشگاه، اجرای پروژه های چیدمان فروش، تربیت فروشنده و ویزیتور، استخدام فروشنده و بازاریاب، راه اندازی پخش و توزیع مویرگی، استقرار نرم افزارهای فروش، مشاوره نرم افزار و سخت افزار فروش، فروش انلاین، مشاوره فروشگاه مجازی، مشاوره ارتقا فروش، مشاوره ترفیع فروش، اجرای جشنواره های فروش، و ....

هدف ما ارائه خدمات مشاوره مدیریت در زمینه بازاریابی و مهندسی فروش و برند با تمرکز بر مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در قالب ارائه راهکار، تعیین استراتژی، برنامه ریزی، پیاده سازی و آموزش با استفاده از متدلوژیها و تکنولوژیهای معتبر جهانی می باشد. وظیفه ما افزایش فروش و سهم بازار شرکت شما، استفاده بهینه از فرصتهای تجاری، کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و بهره مندی از سیستمها و راهکارهای نوین مدیریت بمنظور رویارویی با چالشهای پیش رو در دو سطح ملی و بین المللی می باشد.


مدیر وبلاگ : www.khooyeh.com khooyeh.ir
نویسندگان
 
روش های قیمت گذاری

Ú      قیمت گذاری بر مبنای افزودن به بهای تمام شده

Ú      قیمت گذاری بر مبنای بازده مورد انتظار

Ú      قیمت گذاری بر مبنای ارزش مورد تصور

Ú      قیمت گذاری بر مبنای نرخ رایج

Ú      قیمت گذاری بر مبنای پیشنهاد های مهر وموم شده

Ú      1- قیمت گذاری بر مبنای افزودن به بهای تمام شده

Ú      این یك روش ابتدایی است كه یك رقم استاندارد به بهای تمام شده محصول اضافه می گردد. شركت هایی كه دركار ساخت وساز ساختمان هستند هنگام پیشنهاد مناقصه برای برآورد هزینه های پروژه از این روش استفاده می كنند.ودر مورد سود مورد انتظار هم یك درصد استاندارد در نظر می گیرند.

Ú      مثال :

Ú      بهای تمام شده محصول تولیدی یك شركت بشرح ذیل می باشد :

Ú       هزینه متغیر هر واحد 10 ریال ، هزینه های ثابت 300000 ریال وفروش مورد انتظار 50000 واحد

Ú      16=(50000/300000)+10= ( تعداد فروش / هزینه ثابت ) + هزینه متغیر هر واحد= قیمت تمام شده هر واحد

Ú      اگر بخواهیم 20% به قیمت تمام شده اضافه كنیم :

Ú      2/19 = (20% * 16 ) + 16 = قیمت فروش هر واحد

Ú      قیمت گذاری بر مبنای بازده مورد انتظار

Ú      قیمت گذاری در این روش بر اساس نرخ بازده از سرمایه گذاری انجام می شود.

Ú      مثال : فرض كنید شما مبلغ یك میلیون ریال سرمایه گذاری نموده وخواستار بازده 20% از محل سرمایه گذاری هستید با قیمت تمام شده مثال قبلی ، قیمت فروش بشرح ذیل می باشد:

20 = (50000/1000000*20%)+16= (تعداد فروش/مبلغ سرمایه گذاری *بازده مورد انتظار) + قیمت تمام شده هر واحد

Ú      قیمت گذاری بر مبنای ارزش مورد انتظار

Ú      در این روش قیمت محصولات بر اساس ارزش مورد تصور در بازار تعیین می شود.

Ú      اساس قیمت گذاری بر مبنای تصور مشتریان در مورد ارزش محصولات گذاشته می شود سپس با استفاده از سایر اجزاء مانند محصول ، توزیع وتبلیغات بر ارزش مورد تصور افزوده می شود.

Ú      قیمت گذاری بر مبنای نرخ رایج

Ú      در اجرای این روش قیمت محصولات بر مبنای قیمت رقبا تعیین می گردد. امكان دارد قیمت محصولات همانند ، بیشتر یا كمتر از قیمت رقبای عمده تعیین شود.

Ú      زمانی كه در كسب وكار انحصار فروش وجود داشته باشداغلب قیمت های را می توان همانند ساخت .

Ú      شركت های كوچكتر به پیروی از شركت پیشرو قیمت ها را تغییر می دهندوبه تغییرات تقاضا وهزینه ها توجه كمتری دارند.

Ú      قیمت گذاری بر مبنای پیشنهادهای مهر وموم شده

Ú      برای انجام پروژه ها ، قیمت ها بصورت رقابتی تعیین می شود.هنگام شركت در مناقصه ، قیمت پیشنهادی بگونه ای است كه از دو جهت در معرض فشارهای متضاد قرار می گیرید از یك سو برنده شده در مناقصه با قیمت پائین واز طرف دیگر پیشنهاد قیمتی كه بتواند هم هزینه های را پوشش دهد وهم سودی عاید شركت نماید.

Ú      مرحله ششم – انتخاب قیمت نهایی

Ú      روشهای قیمت گذاری مورد بحث ، باعث محدود شدن دامنه قیمت هایی می شود كه می توانید انتخاب نمائید ودر رسیدن به یك قیمت نهایی به شما كمك می كند.

Ú      هنگام انتخاب قیمت نهایی عوامل دیگری نیز مورد توجه قرار می گیرند ازجمله : قیمت گذاری بر اساس دیدگاه روانشناختی، توجه به اثر سایر اجزای تشكیل دهنده آمیخته بازار یابی ، سیاست های قیمت گذاری، تاثیر قیمت بر سایر گروهها و...

Ú      قیمت گذاری بر مبنای دیدگاه روان شناسی

Ú      بسیاری از مشتریان قیمت را دلیلی بر كیفیت محصول می دانند. به ویژه قیمت گذاری بر مبنای تصویری كه محصول در ذهن مشتری خلق كرده در مورد محصولاتی اثر بخش می شود كه پیام بزرگی شما را می رساند.مثلاً ارزش عطر موجود در یك شیشه 100 ریالی فقط 10 ریال است ولی كسی كه 100 ریال برای هدیه پرداخت می كند این پیام را به گیرنده اتقال می دهد كه برای او احترام زیادی قائل است.

Ú      قیمت مرجع : ترجمه كردن قیمت به قیمت های جاری مثلاً بجای قیمت 3000 تومان 2995 تومان برای محصول

Ú      مواردی كه هنگام قیمت گذاری باید در نظر گرفت

Ú      قیمت های متفاوت

Ú      قیمت گذاری در بخشی از بازار

Ú      قیمت گذاری برای محصولات در بسته بندی های مختلف

Ú      قیمت گذاری بر مبنای تصویر محصول در ذهن مشتریان

Ú      قیمت گذاری بر مبنای منطقه

Ú      قیمت گذاری بر مبنای مناطق مختلف جغرافیایی

Ú      قیمت گذاری بر مبنای اقدامات ترویجی (تشویق به خرید زود هنگام)

Ú      اقدامات پس از قیمت گذاری

Ú      كاهش دادن قیمت

Ú      افزایش دادن قیمت

Ú      واكنش در برابر تغییرات قیمت

Ú      نشان دادن واكنش در برابر قیمت محصولات شركت های رقیب






نوع مطلب :
برچسب ها : تجزیه و تحلیل قیمت، مدرسه تحقیقات قیمت گذاری، تجزیه و تحلیل عوامل قیمت گذاری، مرچندایزینگ، تحقیقات رفتار مصرف کننده، قیمت سازی، مشاوره قیمت گذاری،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی


کتاب های استاد علی خویه

 
 
بالای صفحه